برخی از کارشناسان موفقیت فردی بر این باورند که پس از اعلام خواسته خود به کائنات بایستی نگرانی و استرس را از خود دور کرد و در آرامش در انتظار دریافت خواسته خود باشیم. اما چگونه کنارگذاشتن استرس و نگرانی در مسیر نیل به خواسته‌و‌آرزو می تواند یاری‌رسان باشد؟

توکل و قانون جذب

همانگونه که می دانید ذهن ناخودآگاه ما به عنوان مشاور و همراه ما در رسیدن به خواسته‌هایمان و همچنین رابط بین ما و کائنات، بایستی درخواست ما را قبل از ابلاغ به کائنات بپذیرد. درخواست ما برای ذهن ناخودآگاه بایستی ممکن و شدنی به نظر برسد تا بتواند این درخواست را به کائنات ابلاغ و در مسیر حصول آن قدم بردارد. اما پذیرش درخواست ما از جانب ناخودآگاه منوط به آرشیو و بایگانی ذهن ما از چگونگی وقوع اتفاقات می باشد. این آرشیو همان باورهای ماست که براساس افکار و وقایعی که در گذشته برای ما اتفاق افتاده، شکل گرفته است. ذهن ناخودآگاه قبل از پذیرش خواسته ما، آن را با باورها و اعتقادات ما از احتمال وقوع آن درخواست مقایسه کرده و در صورتی که آن را با این باورها همسو و هم جهت بداند، برای انجام امور اجرایی به کائنات ابلاغ می نماید. بنابراین زمانی که پس از بیان درخواست، بدون هیچ گونه نگرانی منتظر دریافت می نماییم، نشان از آن دارد که ما به وقوع این اتفاق ایمان داریم و به ذهن ناخودآگاه این اطمینان را می دهیم که شایستگی دریافت خواسته و آرزوی خود را داریم.

 

خداوند متعال در حدیثی قدسی می فرماید:

اگر کسانی که از من روی برمی‌گردانند، بدانند چقدر به آنها علاقه دارم، هر آینه از شوق جان می‌سپردند.


ما چه زمان اضطراب و استرس را کنار می گذاریم و به حرکت خود در مسیر زندگی ادامه می دهیم؟

آن زمان که اطمینان داشته باشیم که هر اتفاقی که در زندگی ما می افتد، ما را به کمال و موفقیت نزدیک می کند. این اطمینان را در دین اسلام، توکل نام نهاده اند. زمانی که شما به خداوند توکل می کنید و در مسیر زندگی، خواست خدا را بر خواست خود مقدم می دانید، یقیناً خدایی که بندگانش را بسیار دوست می دارد هیچ گاه بنده خود را در زندگی تنها نخواهد گذاشت و او را در مسیر درستی برای رسیدن به کمال اعلی‌اش قرار خواهد داد.

از دید متافیزیکی نیز، زمانی که شما خواسته خود را به کائنات اعلام کردید بایستی تا زمان دریافت خواسته‌تان آرامش خود را حفظ کنید. از آن جهت که با استرس و نگرانی، انرژی منفی‌ای از خود ساطع می کنید که مانع نزدیک شدن خواسته‌تان به خود می‌شوید. به عبارتی، شما با نگرانی عدم صلاحیت و شایستگی خود را نشان می دهید. برای هم جهت‌کردن ناخودآگاهتان با پذیرش خواسته خود می توانید از تکنیک های مختلفی چون: جملات تأکیدی، تجسم، صحبت کردن با خود (Self-Talking)، ریلکسیشن و ... استفاده کرد. این تکنیک ها تمرکز ناخودآگاه را از روی باورهایی که مانع قبول این خواسته می شود بر می دارد. بنابراین، هر زمان خواسته خود را به کائنات عرضه داشتید، آرامش خود را حفظ کنید و به ندای قلب خود گوش فرا دهید.